Träning Idag 08 10 08

Tränade idag mellan 19:30 och 21:40 första passet var MMA där vi började med att värma upp med lite clinch/trä armar där vi sedan la på slag och knän sen efter det fokuserades det ganska mycket på mark tekniker. bla sätta upp rear naked choke med lite slag så motståndaren vänder sig om på mage  i mounten så man får "backmount" där man sedan tar strypet.  (strypa motståndaren bakifrån när han ligger platt på marken).
Efter det så körde vi vanlig brottning och avslutade med lite fys/intervall träning som bestod av skuggboxning upphopp situps m.m.
 
Klockan 21:00 var det dags för BJJ eller submission wrestling blev det för mig eftersom jag inte hade någon GI (dräkt)  utan körde i shorts, det gick väldigt bra, en av våra Instruktörer Victor Wall visar otroligt användbara och intressanta tekniker. I helhet känner jag mig mycket starkare och explosivare än för 2-3 månader sen, beror nog för jag har gått upp sådär 5kg, sedan så har min stående brottning också utvecklats både tekniskt väldigt mycket men säkert också för jag har blivit större och starkare. Night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0